Lite om mig

Namn: Emelie Kindbladh

Ålder: 23.
Familj: Sambo
Bor: Småland
Gör: Resurspersonal i skolan och Webbredaktör student, båda på heltid.
Intressen: Fotografering, natur, teknik och kreativt skapande.

 

Under gymnasietiden läste jag el-datorteknik som första och enda tjej på skolan jag gick (efter att jag tog studenten har det gått ett par tjejer till på programmet).
Efter studenten bytte jag inriktning och började läsa till lärare på högskolan, 1,5 år gick jag där innan jag tröttnade på att inget fungerade som det skulle.
Därefter fick jag prova på hur det var att vara arbetslös i 3 månader innan jag fick mitt första jobb på en förskola. Sedan dess har jag jobbat på inom skolan i snart 3 år. Jag har varit på förskolan, på fritids, i skolköket och nu som resurspersonal åt en elev i lågstadiet.
Under våren i år kände jag att det var dags att göra något med livet. Eftersom jag inte kan få fast anställning i skolan utan färdig lärarutbildning så kände jag att nu är det dags att skaffa en utbildning.
Ännu en gång byter jag inriktning och läser nu till webbredaktör, jag går alltså tillbaka till datorerna igen. Samtidigt kommer jag att fortsätta att jobba inom skolan.

På den lilla fritid jag kan skrapa ihop är jag styrelsemedlem i både en skytteförening och ett simsällskap. Min egen träning i dessa sporter får ligga på hyllan ett tag då det inte finns tid till detta med både jobb och studier.
Det går även en del tid till att fixa i huset som jag och sambon köpte för lite mer än ett år sedan. Fotografering är också något som jag tycker är otroligt kul men som det tyvärr inte läggs så mycket tid på längre. Hoppas verkligen att det blir mer snart igen.

 

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback